Jak pracujemy z Partnerami biznesowymi

Co decyduje o powodzeniu działań w szkoleniach?

  • Trener?
  • Program?
  • Miejsce?

Oprócz rzetelnej analizy potrzeb szkoleniowych, bacznej obserwacji dobrego trenera i umiejętnego formułowania wniosków, we wszystkich działaniach szkoleniowych i na każdym etapie, zawsze liczą się : wiedza, emocja i humor. Osoby zarządzające  przedsiębiorstwami  wiedzą, iż największym kapitałem każdej firmy są ludzie. To oni decydują o sukcesie bądź klęsce. Tych z wiedzą,  doświadczeniem, pasujących do zespołu poszukuje się podczas procesów rekrutacyjnych. Można więc zadać sobie pytanie – po co szkolić? Czy warto  jest inwestować w szkolenia, skoro posiadamy najlepszych ludzi? 

W świecie dynamicznego rozwoju, zawsze powinno zmierzać się do wyszukiwania najlepszych i najskuteczniejszych rozwiązań pozwalających na efektywny rozwój firmy. Szkolenia dostarczają wiarygodnej i najnowszej wiedzy, mogącej doprowadzić przedsiębiorstwo do sukcesu.  Dzięki teorii oraz interaktywnym i zróżnicowanym warsztatom uczestnicy nabierają praktycznych umiejętności. 

Dobre szkolenie, oparte na gruntownej  analizie potrzeb firmy, to nie moda, lecz prosty rachunek finansowy. Koszt doradztwa i szkoleń jest bowiem wielokrotnie niższy od uzyskiwanych później korzyści. Kiedy zaś do samego procesu szkoleniowego dołożymy trochę: emocji po to, by wiedza trafiała mocniej do adresatów i humoru aby to, co słuszne nie było śmiertelnie nudne,  możemy spotkać się na szkoleniach i warsztatach organizowanych przez Szkołę Praktycznych Umiejętności Społecznych.

Jak pracujemy z Klientem?

image001

 

ETAP 1. Działania przed szkoleniem

Co robimy w tym etapie Po co to robimy Jak to robimy
  • Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
  • Obieramy cele szkolenia
  • Wybór dedykowanego trenera
  • Kontakt trenera z firmą
  • Zatwierdzenie ostatecznej wersji programu szkoleniowego
  • Działania logistyczno-administracyjne

 

  • Znajdujemy rzeczywiste luki kompetencyjne
  • Poznajemy kulturę organizacji
  • Diagnozujemy obszary sprawiające rzeczywistą trudność pracownikom
  • Zbieramy oczekiwania uczestników szkoleń
  • Poznajemy oczekiwania decydentów
  • Korelujemy cele szkolenia z celami strategicznymi firmy
  • Nawiązujemy relacje przed szkoleniem z uczestnikami co przyczynia się do zwiększenia zaufania
  • Trener poznaje specyfikę pracy szkolonego zespołu
  • Dopracowujemy do perfekcji stronę logistyczno-administracyjną szkolenia
  • Wywiad z uczestnikami szkolenia
  • Wywiad z działem HR
  • Wywiad z bezpośrednimi przełożonymi szkolonej grupy
  • Odpowiednio przygotowane testy i kwestionariusze
  • Tajemniczy Klient
  • Development Center
  • Ankiety
  • Rozmowy telefoniczne
  • Korespondencja elektroniczna
  • Pokazanie najlepszych praktyk w danym obszarze szkolenia
  • Wzory odpowiednich dokumentów i formularzy 

 

Korzyści z ETAPU 1.

  • Ujawnienie mocnych stron i obszarów do rozwoju grupy
  • Zaakcentowanie dobrych praktyk w danym obszarze szkoleniowym
  • Wzmocnienie celów szkoleniowych w powiązaniu z kulturą organizacji
  • Danie solidnych podstaw do przeprowadzenia skutecznego szkolenia
  • Wsparcie dla działu organizującego szkolenie
  • Wzajemna wymiana doświadczeń i oczekiwań
  • Przekazanie realnych rozwiązań
  • Wyostrzenie uwagi na kluczowe rzeczy związane ze szkoleniem
  • Stabilizacja współpracy
  • Rozszerzenie wiedzy uczestników szkolenia we własne kompetencje
  • Pokazanie rozwoju w organizacji

 

ETAP 2. Szkolenie

Co robimy w tym etapie? Po co to robimy? Jak to robimy?
  • Realizacja szkolenia
  • Realizacja innych obszarów umowy w ramach szkolenia
  •  Podnosimy poziom kompetencji pracowników
  • Skłaniamy do refleksji
  • „Zmuszamy” do wdrażania nowej wiedzy i umiejętności
  • Przekazujemy najlepsze praktyki z danego obszaru
  • Diagnozujemy mocne strony i obszary do rozwoju
  •   Dajemy rozwojową informację zwrotną
  • Uczymy pracować na mocnych stronach
  • Realizujemy cele szkoleniowe
  • Podnosimy świadomość uczestników
  •  Motywujemy
  • Dbamy o atmosferę
  • Diagnozujemy przekonania ograniczające wśród uczestników warsztatu
  • Zachęcamy do rozwoju
  •  Dbamy o zwrot na inwestycji szkoleniowej
  •  Odgrywanie ról
  • Wykład interaktywny
  •  Rozwiązywanie realnych problemów
  •  Metafory, analogie, historie
  • Ćwiczenia w małych grupach
  • Modelowanie zachowania
  • Gry szkoleniowe
  • Eksperymenty
  • Dyskusje
  •  Ćwiczenia grupowe
  • Techniki kreatywne
  • Filmy
  •  Kwestionariusze i testy
  • Ćwiczenia z użyciem kamery
  • Case study
  • Gry diagnostyczne
  • Zabawy dydaktyczne
  • Demonstracje

 

Korzyści z ETAPU 2.

  • Pracujemy zgodnie z cyklem Kolba uczenia się dorosłych

image002

Dla uczestników szkolenia:

  • Lepiej rozumieją procesy pracy
  • Efektywniej się komunikują
  • Podnoszą wydajność pracy
  • Zwiększają poziom zadowolenia z pracy w danej organizacji
  • Diagnozują swój poziom rozwoju w poszczególnych kompetencjach
  • Uczą się nowych, skutecznych zachowań
  • Lepiej współpracują z przełożonymi
  • Przyśpieszają własny proces uczenia się
  • Zwiększają własny poziom odpowiedzialności, zaangażowania, autonomii i niezależności
  • Ćwiczą nowe, skuteczne nawyki

Dla organizacji:

  • Zwiększa efektywność organizacji poprzez większą wydajność indywidualną pracowników
  • Zwiększa skuteczność rynkową dzięki lepszym relacjom pracowników z przełożonymi i współpracownikami
  • „Czyści” atmosferę w zespołach
  • Poprawia komunikację w firmie
  • Zwiększa motywację i zaangażowanie pracowników
  • Obniża rotację,
  • Poprawia satysfakcję dzięki czemu zatrzymuje w firmie najlepszych pracowników
  • Tworzy silne więzy społeczne w ramach organizacji

 

ETAP 3. Działania po szkoleniu

Co robimy w tym etapie? Po co to robimy? Jak to robimy?
  • Analiza ankiet ewaluacyjnych
  • Raport ze szkolenia
  • Informacja zwrotna dla decydentów
  • Follow-up
  • Rekomendacje dalszych działań rozwojowych
  • Kontakt z trenerem prowadzącym szkolenie przez okres 3 miesięcy za pomocą dedykowanego e-maila
  • Podsumowanie szkolenia
  • Podsumowanie realizacji celów szkoleniowych
  • Wzmocnienie efektów szkolenia
  • Podtrzymanie atmosfery sprzyjającej zmianie nawyków
  • Dbamy o efektywność procesu szkoleniowego
  • Zwiększamy poczucie bezpieczeństwa uczestników szkolenia
  • Ustalamy dalsze obszary do rozwoju
  • Rekomendujemy najlepsze metody i narzędzia do dalszej pracy z uczestnikami
  • Wpieramy realizację celów strategicznych przedsiębiorstwa
  • Szukamy najlepszych rozwiązań na przyszłość
  • Dbamy o wskaźnik ROI ze szkoleń
  •  
  • Ankiety ewaluacyjne
  • Pisemny raport
  • Zadania wdrożeniowe dla pracowników
  • Konsultacje po szkoleniu dla uczestników szkolenia
  • Konsultacje po szkoleniu dla ich menadżerów
  • Konsultacje po szkoleniu dla działu odpowiadającego za realizację szkoleń
  • Stały kontakt z Klientem
  • Przedstawianie nowych inspirujących rozwiązań i wdrożeń
  • Inspirowanie najlepszymi praktykami z rynku

 

Korzyści z ETAPU 3. 

Dzięki obsłudze poszkoleniowej uczestnicy i organizacja:

  • Skuteczne wdrożenie wiedzy i umiejętności ze szkolenia
  • Możliwość korzystania z najnowocześniejszych rozwiązań i wdrożeń dostępnych na rynku
  • Lepsza organizacja procesu szkoleniowego
  • Promocja doskonalenia kompetencji w organizacji
  • Dbałość o pozytywny i profesjonalny wizerunek działu zajmującego się szkoleniami
  • Automatyzacja procesu szkoleniowego
  • Wzrost liczby zadowolonych pracowników organizacji
  • Atrakcyjna oferta na miarę potrzeb w każdym momencie
  • 3xU: Usprawnienie, udoskonalenie i uproszczenie procesu szkoleniowego
  • Satysfakcja i zadowolenie z unikalnej jakości usług
  • Szybkie powiadomienia o zmianach w potrzebach szkoleniowych
  • Oszczędności finansowe na zwiększeniu efektywności szkoleń

Szanując inwestycje naszych Klientów poniesione na współpracę partnerską – gwarantujemy wysokie rezultaty.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
Instagram